söndag 29 mars 2015

96 - RIO DE JANEIRO







 Har sett många selfie-sticks denna resa.

Okej, Rio de Janeiro i plus och minus då. Jag börjar med plusen:
+ Mycket färgglad stad med mycket bra street art-scen.
+ Hade en varm sol och ett varmt hav med stora vågor. Havet är ju kanske min favoritgrej i livet.
+ Fanns mycket fest för den som ville t ex jag och Lovisa. Dock festade vi minimalt i Rio. Vi gjorde två mycket tappra försök, men våra vätskebristiga, solovana kroppar klarade inte riktigt av det och säckade ihop efter två öl för att sedan transportera sig hem till hostlet vid halv tolv. FeSt.
+ Hippt!!! Fanns många cOoLa katter osv.
Lite minus:
- Den stad där jag känt mig som mest otrygg. Mycket cat callande killar och mycket ficktjuveri (ficktjuveriet blev dock jag och Lovis aldrig offer för!!!!!!).
- Hade ganska höga förhoppningar på Rio och dessa levdes inte upp till. Känns som att Rio tillsammans med Buenos Aires är de städer som prisas högst då Sydamerika är topic.
- DYRT. Dock var det lite på grund av vår tajming. Landade första januari, så missade nyårsfirande i Rio men fick lida av nyårspriserna. Samt att vi hamnade mellan ett fotbolls-VM och den stundande olympiaden.
- Hade även förväntningarna på att det skulle vara supergay. Det var det väl också, men det var ifall en med "supergay" menar gay som i killar som gillar killar. Härliga mansvärld. Min superbesvikelse då vi en dag gick för att sola di små kropparna på Ipanemas gay-strand och vi var de enda brudarna så långt ögat kunde nå. 
- Våra icke-existerande portugisiskakunskaper i kombination med cirka 99% av de vi träffade i Rio's icke-existerande engelskakunskaper. Bra grej att kunna kommunicera. 

Helheten får tre guldiga C av fem möjliga. Vill gärna åka tillbaka hit igen nu när jag vet vad som väntar, men känner inte att jag måste göra det inom en snar framtid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar