söndag 5 april 2015

99 - veckan ft. instagrammen

Tar en paus i min lille reseresumé för att berätta om veckan som gått. Ja, veckan som gått har gått mye, mye fort. Helgen bestod av högskoleprovande och vindränkande av högskoleprovssorger. Hehe, nej då! Min kompis Gabriella har ju både fyllt år och flyttat in i ny lägga med sin kille, så var över på ett hejdundrande kalas på lördagskvällen. Efter vi svept välkomstdrinkar i flera timmar styrde vi näbbarna mot Luleå och Klubb Makten där <3Beatrice Eli<3 spelade.  
Såhär pepp å fräsch var jag innan jag begav mig till Gabbi dårå.
 På söndagen vaknade jag hos min bäztiz Alexander och vi åkte ett gäng och brunchade på Hotell Savoy i Luleå. Var helt mysbakis fram till halv fyra-ish då jag var tvungen att lämna tillbaka brunschen i första bästa porslinstron. Mitt bakistillstånd är så ambivalent och skört och lättrubbat??
 AJA, Norrbotten välkomnade mig med ett snöoväder och jag drömde mig tillbaka till hav och sol.
 Jobbat två ohemult tidiga morgnar på Ågården. Känns dock himla kul att vara tillbaka på just Ågården, har inte jobbat där sedan i september-oktober-ish? Bild på min jobbtoa här uppe dårå.
Naken Corris la ut denna på instagrammen för att gnälla på sin hemkomst-tillvaro, Gabbi svarade med att bjuda över mig på tårta och power walk och snack å sånt. KUL.

Anyhow, var egentligen tänkt att jag skulle åka upp och hälsa på min mormor i Hemavan och åka massa skidor och skoter denna helg, men blev med massa jobb. Känner inte riktigt att jag kan tacka nej till jobb i denna stund, med min post-långrese-ekonomi. Så denna påskafton har tillbringats i mina pärons lägenhet framför min dator med fem dokumentärer då alla mina kompisar verkar gömma sig i en stuga med sin familj dvs normala påskaktiviteter. Nu ska jag se dokumentär nummer sex och sen sova, what a time to be alive y'all.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar